کافئین | Caffeine | همه چیز درباره کافئین بدانیم | بازرگانی فودوکو

کافئین یک محرک طبیعی است که بیشتر در گیاهان چای ، قهوه و کاکائو یافت می شود.

امروزه ۸۰٪ از جمعیت جهان هر روز یک محصول کافئین دار مصرف می کنند و این تعداد برای بزرگسالان در آمریکای شمالی به ۹۰٪ می رسد

پس از مصرف ، کافئین به سرعت از روده به جریان خون جذب می شود.

از آنجا به کبد سفر می کند و به ترکیباتی تقسیم می شود که می توانند بر عملکرد اندام های مختلف تأثیر بگذارند.

گفته می شود ، تأثیر اصلی کافئین بر مغز است.

کافئین به شما کمک می کند با اتصال به گیرنده های آدنوزین در مغز بدون فعال کردن آنها بیدار شوید. این اثر آدنوزین را مسدود می کند و منجر به کاهش خستگی می شود.

به عنوان مثال ، مقدار موجود در یک فنجان قهوه می تواند حداقل ۲۰ دقیقه طول بکشد تا به جریان خون برسد و حدود یک ساعت برای رسیدن به اثربخشی کامل .

کافئین به طور طبیعی در دانه ها ، آجیل ها یا برگ گیاهان خاص یافت می شود.

این منابع طبیعی سپس برای تولید غذاهای کافئین دار و نوشیدنی برداشت و فرآوری می شوند.

کافئین در چه محصولاتی وجود دارد؟

  1. اسپرسو
  2. قهوه
  3. نوشیدنی های انرژی زا
  4. چای دم کرده
  5. نوشابه
  6. قهوه بدون کافئین
  7. نوشیدنی کاکائو
  8. شیر شکلات
  9. داروهای بدون نسخه مانند داروهای سرماخوردگی ، حساسیت و درد.
  10. مکمل های کاهش چربی

کافئین ممکن است باعث بهبود عملکرد و عملکرد مغز شود.

کافئین توانایی مسدود کردن آدنوزین مولکول سیگنالینگ مغز را دارد.

در یک بررسی ، گزارش شده است که پس از شرکت کنندگان در مصرف ۵/۳۷۵۰ میلی گرم کافئین ، هوشیاری ، فراخوانی کوتاه مدت و زمان واکنش را بهبود بخشیده اند

کلسیم کلرید چیست؟

علاوه بر این ، یک مطالعه جدید نوشیدن دو تا سه فنجان قهوه کافئین در روز را با ۴۵ درصد خطر خودکشی مرتبط کرده است.

مطالعه دیگری حاکی از خطر ابتلا به افسردگی در مصرف کافئین ۱۳٪ کمتر است.

به دلیل توانایی تحریک سیستم عصبی مرکزی ، کافئین ممکن است سوخت و ساز بدن را تا ۱۱٪ و سوزاندن چربی را تا ۱۳٪ افزایش دهد.

کافئین ممکن است عملکرد ورزش را بهبود بخشد

هنگام ورزش ، کافئین ممکن است استفاده از چربی به عنوان سوخت را افزایش دهد.

جالب است که تحقیقات اخیر یادآور می شود که دوزهایی به میزان حداقل ۱٫۴ میلی گرم بر لیتر (۳ میلی گرم بر کیلوگرم) از وزن بدن برای به دست آوردن مزایای آن ممکن است کافی باشد.

علاوه بر این ، مطالعات مزایای مشابهی را در ورزش تیمی ، تمرینات با شدت بالا و تمرینات مقاومت نشان می دهند.

مصرف کافئین با چندین مزایای سلامتی دیگر مرتبط است:

محافظت از کبد: قهوه ممکن است خطر آسیب کبدی (سیروز) را تا حدود ۸۴٪ کاهش دهد. ممکن است پیشرفت بیماری را کند کرده ، پاسخ درمانی را بهبود بخشد و خطر مرگ زودرس را کاهش دهد

طول عمر را ترویج می کند: نوشیدن قهوه ممکن است خطر مرگ زودرس را تا ۳۰٪ به ویژه برای زنان و افراد دیابتی کاهش دهد

خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهد: ۲-۴ فنجان قهوه در روز ممکن است خطر ابتلا به سرطان کبد را تا ۶۴٪ و خطر سرطان کولورکتال را تا ۳۸٪ کاهش دهد

محافظت از پوست: مصرف ۴ یا بیشتر فنجان قهوه کافئین در روز ممکن است خطر ابتلا به سرطان پوست را تا ۲۰٪ کاهش دهد

اسید سیتریک | اسید سیتریک را بشناسیم و همه چیز را درباره ی آن بدانیم | بازرگانی فودوکو

خطر MS را کاهش می دهد: نوشابه های قهوه ممکن است تا ۳۰٪ خطر ابتلا به مولتیپل اسکلروز (MS) را کاهش دهند. با این حال ، همه مطالعات موافق نیستند

از بروز نقرس جلوگیری می کند: به طور مرتب نوشیدن چهار فنجان قهوه در روز ممکن است خطر ابتلا به نقرس را در مردان و ۵۷٪ در خانم ها کاهش دهد

حمایت از سلامت روده: مصرف ۳ فنجان قهوه در روز به مدت حداقل ۳ هفته ممکن است میزان و فعالیت باکتری های مفید روده را افزایش دهد

به خاطر داشته باشید که قهوه همچنین حاوی مواد دیگری است که سلامتی را بهبود می بخشد. برخی از مزایای ذکر شده در بالا ممکن است ناشی از موادی غیر از کافئین باشد.

بیشتر بدانیم:

کافئین ماده ای تلخ است که به طور طبیعی در بیش از ۶۰ گیاه از جمله وجود دارد

  1. دانه های قهوه
  2. برگ های چای
  3. آجیل کولا ، که برای طعم دادن نوشابه نوشابه استفاده می شود
  4. غلاف کاکائو ، که برای ساخت محصولات شکلات استفاده می شود

همچنین کافئین مصنوعی (ساخته شده توسط انسان) وجود دارد که به برخی داروها ، غذاها و نوشیدنی ها اضافه می شود. به عنوان مثال ، برخی از داروهای تسکین دهنده درد ، داروهای سرماخوردگی و داروهای بدون نسخه برای هوشیاری حاوی کافئین مصنوعی هستند. نوشیدنی های انرژی زا و لثه ها و میان وعده های “تقویت کننده انرژی” را نیز انجام دهید.

بیشتر افراد کافئین را از نوشیدنی ها مصرف می کنند. مقادیر کافئین موجود در نوشیدنی های مختلف می تواند بسیار متفاوت باشد ، اما به طور کلی است

نوشیدنی های انرژی زا نوشیدنی هایی هستند که کافئین اضافه کرده اند. مقدار کافئین موجود در نوشیدنی های انرژی می تواند بسیار متفاوت باشد و گاهی اوقات برچسب های موجود در نوشیدنی ها مقدار واقعی کافئین موجود در آنها را به شما نمی دهند. نوشیدنی های انرژی زا همچنین ممکن است حاوی قند ، ویتامین ها ، گیاهان و مکمل ها باشند.

آب اکسیژنه چگونه تهیه میشود؟ هیدروژن پر اکسید چیست؟

کافئین دارویی است که به طور طبیعی در برگ ها و دانه های بسیاری از گیاهان تولید می شود. همچنین به صورت مصنوعی تولید می شود و به غذاهای خاصی اضافه می شود. کافئین به عنوان یک دارو تعریف می شود زیرا باعث تحریک سیستم عصبی مرکزی می شود و باعث افزایش هوشیاری می شود. کافئین به بیشتر افراد انرژی موقت می بخشد و روحیه را بالا می برد. سعی کنید با جایگزین کردن نوشابه های کافئین دار و قهوه با نوشیدنی های بدون کافئین مانند آب ، قهوه بدون کافئین ، نوشابه های بدون کافئین و چای های بدون کافئین ، مصرف خود را کاهش دهید. با ردیابی روزانه چند نوشیدنی کافئین دار شروع کنید ، سپس یکی از این نوشیدنی های روزانه را با یک جایگزین بدون کافئین جایگزین کنید. این کار را به مدت یک هفته ادامه دهید. سپس ، اگر هنوز زیاد کافئین می نوشید ، یکی دیگر از نوشیدنی های روزانه خود را جایگزین کنید ، مجدداً آن را به مدت یک هفته نگه دارید. این کار را به مدت هفته انجام دهید تا مصرف روزانه کافئین در زیر علامت ۱۰۰ میلی گرم قرار بگیرد. استفاده از یک رویکرد تدریجی مانند این می تواند به شما کمک کند خود را از کافئین بدون عوارض جانبی ناخواسته مانند سردرد جدا کنید.

مجموعه بازرگانی فودوکو – واردکننده و تامین کننده بهترین برند و مناسب ترین قیمت.

تمام محصولات از انبار تهران برای شما مشتری گرامی ارسال خواهد شد.

کسب موفقیت ، یک بازی ذهنی است.

www.foodoko.ir

برای کسب اطلاعات بیشترو یا سفارش محصول با کارشناسان فروش مجموعه تماس حاصل نمائید.

اشتراک گذاری و معرفی به دوستان : telegram foodoko twitter foodoko linkedin foodoko instagram foodoko aparat foodoko